Udostępnianie informacji publicznej w Urzędzie Gminy Ornontowice
Zgodnie ze Statutem Gminy Ornontowice osobą odpowiedzialną za udostępnienie dokumentów jest Sekretarz Gminy oraz w zastępstwie inna wyznaczona przez Wójta osoba.
Udostępniający:
- informuje osobę zainteresowaną, czy dokumenty mogą być udostępnione niezwłocznie,
- wyznacza pracownika Urzędu Gminy, w obecności którego dokumenty mogą być udostępnione,
- wskazuje miejsce udostępnienia dokumentów.
W przypadku gdy dokument wymaga dłuższego wyszukiwania, udostępniający wyznacza termin udostępnienia dokumentu, nie dłuższy niż 14 dni od daty złożenia wniosku. Termin ten może być przedłużony do 2 miesięcy ze względu na złożoność wniosku. O przedłużeniu terminu oraz o powodach opóźnienia, zainteresowany jest powiadamiany na piśmie.
Wgląd do dokumentów odbywa się w jednostce, w której są przechowywane, w godzinach pracy tej jednostki i w obecności uprawnionego pracownika.
Dla postępowań dotyczących odmowy udostępniania dokumentu stosuje się przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Sekretarz Gminy prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie dokumentów. Zawiera on: imię i nazwisko osoby zainteresowanej, datę złożenia, przedmiot wniosku, nazwę udostępnionego dokumentu, datę załatwienia i potwierdzenie zainteresowanego. Dla pojęć użytych w tych zasadach stosuje się przepisy Kpa.
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|